نحوه پاشیدن رنگ پودری

در پاشش الکترواستاتیک رنگ پودر،ذرات رنگ پودر متمایز شده،و رنگ پودر بار می‌گیرد و بعد به سمت قطعه‌ای که خود به سیستم ارت متصل است و قصد رنگ آن را با رنگ پودر خواستاریم پاشیده می‌شود. فایده اصلی این نوع پاشش از رنگ پودر اتلاف بسیار کم رنگ پودر و ایجاد ضخامت کاملاً یکنواخت روی سطح بوسیله رنگ پودر بدون وجود اپراتور ماهر برای پاشش رنگ پودر است. در ضمن، پوشش‌ رنگ پودر دوام و پایداری زیادی دارد.
در پاشش رنگ پودر الکترواستاتیک،رنگ پودر از درون یک واحد تغذیه و از راه شیلنگ تغذیه به تپانچه (های) پاشش رنگ پودر، پمپ می‌شود و رنگ پودر بدین ترتیب پاشیده می شود.
تپانچه‌ها رنگ پودر را به شکل توده غباری پراکنده، به سمت قطعة رنگ شونده با رنگ پودر هدایت می‌کنند.
با نزدیک شدن ابر رنگ پودر باردار الکترواستاتیک به قطعة متصل به زمین،نوعی میدان جاذبة الکتریکی ایجاد می‌شود که ذرات رنگ پودر را به سوی قطعه ای که قصد رنگ آمیزی آن را با رنگ پودر داریم می‌کشد و سطح قطعه را با رنگ پودر می‌پوشاند.
اضافة رنگ پودر پاشیده شده یا رنگ پودر نچسبیده به قطعه برای استفادة ‌مجدد یا دفع،‌ جمع آوری می‌‌شود. در واحد جمع کننده،‌رنگ پودر از جریان هوای انتقال جدا می‌شود، سپس رنگ پودر جمع‌آوری شده و برای پاشش مجدد،رنگ پودر را به داخل واحد تغذیه باز می گردانیم.

سپس قطعة‌ پوشیده شده با رنگ پودر را از حوزه‌ پاشش رنگ پودر خارج کرده و قطعه ای که سطح آن با رنگ پودر پوشانده شده است را در معرض گرما قرار می‌دهد.رنگ پودر در اثر گرما، ذوب شده و روی سطح قطعه ای که با رنگ پودر رنگ آمیزی شده جاری می‌شود، در این حالت کیفیت و فرم نهایی پوشش رنگ پودر مشخص می‌شود.
در روش پاشش رنگ پودر الکترواستاتیک تا حدود 99% از رنگ پودر اضافه پاشیده شده را می‌توان دوباره جمع‌آوری و به طور مجدد از رنگ پودر استفاده کرد. اتلاف رنگ پودر در این روش در مقایسه با سیستم‌های رنگ‌کاری مایع به کمترین حد خود می‌رسد.
به علاوه، در اکثر موارد با استفاده از رنگ پودر می‌توان با یک بار کار، ‌رنگ پودر را بدون جاری شدن رنگ روی سطح قطعه یا بادکردن لایة‌ رنگ کامل کرد.

خدمات رنگ کاری تکنوفام